Как едно кратко пътуване до космоса влияе на човешкото тяло?
Снимка: euronews.com
Euro News | 2024-06-15 | 02:41:49

Как едно кратко пътуване до космоса влияе на човешкото тяло?

Едно кратко пътуване до космоса може да причини някои от същите промени като дългосрочните космически мисии, показват нови изследвания.

Краткосрочното космическо пътуване причинява подобни промени в тялото като тези на астронавтите, които прекарват месеци в орбита, според нови изследвания.

Повечето от промените за тези пътници обаче, обратно в рамките на месеци след връщането им на Земята.

„Това е първият път, когато направихме изследване клетка по клетка на екипаж, когато отиде в космоса, и погледнахме Т клетки, B клетките, всички различни компоненти на имунната система правят това за пациентите в болницата и пациентите в изследванията", каза Крис Мейсън, професор по физиология и биофизика в Медицинския колеж Уейл от университета Корнел в Съединените щати.

Какво прави пространството с човешкия мозък? Астронавтите на МКС ще носят този шлем, за да разберат

„Но това е първият път, когато наистина имахме клетъчен изглед с висока детайлност на това, което се случва с тялото в космоса“.

Изследването изглежда при четирима космически туристи, които са били част от тридневния полет на Inspriation4 SpaceX през 2021 г., от които са взети биологични проби.

Изследователите сравняват това с информация от предишни полети, като например изследването на близнаците на НАСА.

„Ние открихме, че например теломерите стават малко по-дълги в космоса, което – това са капачките в края на вашите хромозоми, които поддържат вашата ДНК непокътната“, каза Мейсън.

„Открихме, че това много прилича на това, което виждаме при по-дълги мисии, но просто не е толкова драматично“, каза той.

„Виждаме стрес на тялото за имунната система активирани като Т-клетки например в тялото и също така виждаме общ стрес върху тялото от полета, но в рамките на няколко месеца 95 процента от тях се връщат към изходните си нива," добави той. p>Могат ли хората да изпадат в хибернация, за да пътуват по-дълбоко в космоса?

Колекция от проучвания за здравето в космоса

Изследването е част от поредица от проучвания, публикувани в списанията Nature относно здравните ефекти от пътуването в космоса.

Други проучвания, публикувани в Колекцията във вторник разгледа въздействието на космическия полет върху кожата, бъбреците и имунната система.

Проучване, ръководено от изследователи от Университетския колеж в Лондон, например установи, че структурата и функцията на бъбреците се променят от космическия полет.

Проучването използва данни от космически мисии, включващи хора и мишки, както и космически симулации, включващи мишки и плъхове.

Седем симулации включват мишки, изложени на радиация на нива, еквивалентни на 1,5 и 2,5 -годишни мисии на Марс.

Калмари в космоса: Последното проучване на НАСА може да помогне на хората да оцелеят в мисии в дълбокия космос

Д-р Кийт Сю, първият автор на изследването, каза, че макар да знаят, че има увеличение на здравните проблеми като бъбреците камъни при космически полети, те не знаеха какво може да се случи при по-дълги полети като до Марс.

„Ако не разработим нови начини за защита на бъбреците, бих казал, че докато един астронавт може стигнат до Марс, може да се нуждаят от диализа на връщане“, каза Сю.

„Знаем, че бъбреците късно показват признаци на радиационно увреждане; докато това стане очевидно, вероятно е твърде късно да се предотврати провал, което би било катастрофално за шансовете на мисията за успех".

Видео редактор • Roselyne Min